Na začátku listopadu proběhlo ve spolupráci s GHMP 3D skenování soch, které jsou ve vlastnictví galerie. Cílem akce bylo vytištění naskenované předlohy na 3D tiskárně a dále umístění do virtuálního prostředí pro pohlédnutí ve VR brýlích.
Sochy byly vybírány z online galerie s přihlédnutím na možnost realizace 3D tisku a vhodnost pro hmatové poznání.
Slavnostní předání soch proběhlo 17. 6. v Domě U Kamenného zvonu.
Akce se zúčastnili lektorky GHMP, zástupci firmy SolidVison a Průša, dále členové Spolku přítel GA. Sochy kromě galerie byly také předány gymnáziu z Prahy 5, které mělo bohaté zastoupení v publiku. Hostem byla ještě Alena Hejčová z Metodického centra odstraňování bariér SONS (Sjednocená organizace nevidomých a slabozrakých ČR).
Další prezentace proběhla 19. června v Komunitním seniorském centru Prahy 6.
Senioři si nejen odnesli vytištěné sochy, ale také si užili prohlídku soch ve virtuální prostředí pomocí VR brýlí Oculus2. V rámci akce studenti také ukázali práci se školním 3D skenerem, pořídili data busty dobrovolnice z publika a také sken sochy, kterou přinesl jeden host. Vytištěné modely budou předány KSC.
Výsledky studentské práce:
Vytištěné sochy
Aplikace do VR brýlí
byla vytvořená v programu Unity pro brýle Oculus2, pro ty, kteří brýle nemají, přiblížili práci pomocí videí pořízených v brýlích: video1, video2, video3.
Web se stručnou informací k umělcům a vybraným dílům
vytvořen v redakčním systému WordPress.
Literární dílo
vzniklo za pomoci AI v aplikaci Canva pro žáky z partnerských škol (ZŠ pro zrakově postižené na Praze 2 a Gymnázium pro zrakově postižené na Praze 5).
Informační brožura pro seniory
Pamětní karta
pro vlastní tisk.
Průběh skenování:
Video
Optický 3D skener byl zapůjčen od společnosti SolidVision. Prvního dne se zúčastnil i zaměstnanec firmy, který provedl ještě naskenování laserovým 3D skener a vzniklá data budou škole sponzorsky věnována. Samotná akce byla zajištěna pověřenými osobami galerie, kteří manipulovali se sochami.
V prostoru skenování mohl být jen omezený počet lidí, proto studenti byli rozděleny do třech skupin, jedna skenovala, další dvě měly zajištěný program lektorkami galerie, prohlédly si výstavu a účastnily se krátkého workshopu.